Eerste dagen - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Bette Marry - WaarBenJij.nu Eerste dagen - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Bette Marry - WaarBenJij.nu

Eerste dagen

Blijf op de hoogte en volg Bette

05 Februari 2016 | Nederland, Nederland

Lieve mensen,
Daar zitten we dan in het verre Zuid-Afrika, het is alweer onze tweede dag. Dinsdag zijn we veilig geland rond half 12 in Kaapstad. Daar werden we opgehaald door ‘onze ouders’ hier. Ze hebben ons naar ons appartement gebracht, waar eerst vervolgens alles hebben uitgepakt, hebben ingericht en we vervolgens rond 2 uur ‘sliepen.’

De volgende ochtend, gister dus, werden we ’s morgens door ‘onze moeder’ Retha opgehaald om kennis te maken met Marry haar stagebegeleider en anderen. Daarna zijn wat winkels geweest voor eten, onze data hier en zijn we ergens wezen lunchen. Even later zaten we gezellig met z’n vieren te lunchen toen er nog een Nederlandse vrijwilligster bijkwam. Zij heeft ons even later meegenomen naar een soort van tehuis waar 19 jongens verblijven in de leeftijd van 11 tot en met 18 jaar. Deze jongens worden of thuis verwaarloosd, waardoor ze daar eten en overdag zijn. Of ze hebben helemaal geen thuis, waardoor ze er ook slapen. Het is mooi om te zien dat je door alleen liefde geven iets kan betekenen voor deze mensen. Heerlijk zitten en praten, Nederlandse woordjes aan hun leren en wij van hen Afrikaanse woorden. Vervolgens zaten ze helemaal te stralen toen we een rondje gingen toeren; heerlijk! Daarna nog naar een soort van township geweest. Je ziet dan echt wat in onze ogen armoede is, voor hen heel normaal is. Kinderen met alleen een broekje, blote voeten, verdrietige blik. Maar ook kinderen die je toelachen en ‘genieten’ van hun leven daar. We zijn daarna weer naar huis gegaan om te eten.
Het is hier geweldig, schitterend mooi, die natuur; zo bijzonder! Vooral ’s avond. Gisteravond heerlijk genoten van die zonsondergang. Echt heerlijk!

Vandaag kennis gemaakt op Bette haar stage, waar we maandag allebei hopen te beginnen. Verder genieten we nu nog heerlijk van onze vrije dagen. Het Afrikaanse taaltje moeten we nog leren en we wennen al goed aan het echte Afrikaanse zomerweer van rond de 40 graden! 

Lieve groet, uit Strand! 

• 08 Februari 2016 - 20:57

Tante Jennie:

Hallo Marry en Bette,
    Leuk om jullie reis verslag te lezen. Fijn om te weten dat jullie veilig zijn geland.
    Hebben jullie een mooi appartement?
    Wat leuk dat jullie meteen al een Nederlandse vrijwilligster ontmoeten die jullie al wat meer heeft laten zien. De natuur is idd schitterend mooi. geniet er maar van in jullie vrije tijd.
    Is de vierde foto jullie uitzicht vanaf het appartement? Prachtig hoor!
    Verder nog een heel goede stage gewenst, en hopelijk lezen we gauw weer meer en zien we nog meer mooie foto's. . . :-)
    Hartelijke groeten,
    tante Jennie

• 09 Februari 2016 - 14:51

Fam E Beens Genemuiden:

Hoi Hoi meiden,

Leuk om wat van jullie te horen . zo te lezen erg positief!!!!!

Fijn dat jullie direct al Nederlands konden praten, in dat verre Afrika.

Heeeerlijk die warme temp daar, ik denk wel anders warm dan in Holland ,

Meiden ik hoop dat jullie daar een leerzame stage mogen hebben,

Ik kijk weer na uit, om wat van jullie te lezen.

Groetjes uut Gaellemuun

• 10 Februari 2016 - 23:32

Karst En Marry:

Hoi Marry en Bette
    Leuk om jullie verslag te lezen
    En mooie fotos van zon ondergang enz
    we hopen dat jullie daar een mooie en leerzame tijd mogen hebben
    en we houden de nieuws brief wel in de gaten
    groetjes vanuit een nat nederland